Over Stichting B for You

Goed dat je er bent! We zijn altijd op zoek naar enthousiaste mentoren die kinderen weten te motiveren en kansen voor hen kunnen creëren! Kies één van onze mentorprogramma’s. Wij willen dat kinderen ontdekken waar ze goed in zijn, hun plekje vinden in de maatschappij en plezier hebben in het leren van nieuwe dingen. Daarom zien wij het als ons ideaal, en morele en sociale plicht, om hieraan een steentje bij te dragen. Kinderen zijn onze toekomstige uitvinders, trendsetters, en deskundigen. Dat is toch iets waar jij je ook voor wilt inzetten!

Gevolgen van onderontwikkeling
De meerderheid van de kinderen doorloopt school zonder veel problemen en wordt klaargestoomd voor het leven als volwassene. Helaas is dit niet altijd zo … Vooral in de grote steden zijn er kinderen die geen hulp krijgen bij het ontwikkelen en benutten van hun talenten. Dit kan ervoor zorgen dat ze hun school niet altijd afmaken en in de maatschappij dreigen uit te vallen. Stichting B for You ziet het talent in deze kinderen en wil ze door middel van mentoren de nodige aandacht geven, op weg helpen en hun talenten ontdekken en ontwikkelen. Wij gaan uit van het principe: voorkomen is beter dan genezen!

Onze visie & missie
Met onze mentorprogramma’s willen we kinderen helpen om hun talenten maximaal te benutten door ze te koppelen aan mentoren. Dit zijn mannen en vrouwen die maatschappelijk actief zijn, positief in het leven staan en willen motiveren en inspireren. Zo kunnen wij samen kinderen helpen om hun talenten te ontwikkelen en dromen te realiseren. Om het mentorschap mogelijk te maken betrekken we de overheid, het bedrijfsleven en andere partners in het programma.