Voor Ouders
Als ouder wil je altijd het beste voor je kind en soms kan een ander daar heel goed bij helpen. Een mentor is niet iemand die jouw rol gaat overnemen, maar iemand die vanuit een neutrale positie wil helpen talenten te ontdekken en ontwikkelen. Bij Benefits for Girls werken we met jonge, vrouwelijke mentoren (20-30 jaar) die zich vrijwillig inzetten om de meisjes te begeleiden. Zij stimuleert het meisje om haar horizon te verbreden en zich verder te ontwikkelen op school, zodat talenten worden ontdekt en geprikkeld.

Wat je moet weten als ouders

Benefits for Girls is een mentorprogramma voor meisjes in Rotterdam van 12 t/m 16 jaar. De meisjes in ons project zijn talentvolle kinderen die zich vaak niet bewust zijn van wat ze kunnen en een extra prikkel of stimulans nodig hebben om hun talenten en kansen ten volle te benutten. In het programma Benefits for Girls werken we met jonge, vrouwelijke mentoren (20-30 jaar), die zich vrijwillig inzetten om de meisjes te begeleiden.

Ontdekken, onderzoeken en leren!

De mentor gaat samen met het meisje plannen maken voor hun uitjes om leuke, nieuwe dingen te ontdekken, onderzoeken en leren. Dit kunnen verschillende activiteiten zijn, zoals een bezoek aan een voorstelling, een kijkje achter de schermen bij een bedrijf, het organiseren van een activiteit, een wandeling door de wijken van Rotterdam of naar een van de musea. Zo leren de meisjes een nieuwe wereld kennen en kunnen zich nog verder ontwikkelen.  Een mentor kan het verschil maken door net dat duwtje in de rug te geven om talenten te ontdekken.

Moeders over Benefits for Girls

“Mijn dochter is opener en assertiever geworden, waardoor ik haar rustig kan vertrouwen.”

“Als er iets is, dan vraag ik mijn dochter om haar mentor te bellen, zodat zij eerst praten en daarna met mij!”

“Mijn dochter heeft samen met haar mentor een spreekbeurt gehouden over Benefits for Girls en daar een 10 voor gehaald. Zij en haar zusje hebben door het traject en hun mentoren veel meer zelfvertrouwen gekregen en halen daardoor goede cijfers op school. Ik heb de directeur van de basisschool gebeld en over Benefits for Girls verteld.”

Denkt  u erover om uw dochter op te geven voor een van onze mentorprogramma’s? Zijn er nog andere dingen die u ons wilt vragen of is er nog iets ander dat u graag wilt weten? Aarzel niet en neem contact met ons op, wij beantwoorden graag al uw vragen!