Voor Ouders

Als ouder wil je altijd het beste voor je kind en soms kan een ander daar heel goed bij helpen. Een mentor is niet iemand die jouw rol gaat overnemen, maar iemand die vanuit een neutrale positie wil helpen talenten te ontdekken en ontwikkelen van kinderen. Wij werken met mentoren o.a. uit het bedrijfsleven die zich vrijwillig inzetten om de kinderen te begeleiden. De mentor stimuleert het kind om zijn of haar horizon te verbreden en zich verder te ontwikkelen op school zodat talenten worden ontdekt en geprikkeld.

Wat je moet weten als ouders

Benefits for Kids is een mentorprogramma voor kinderen tussen de 8 t/m 14 jaar in Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen en Maassluis. De kinderen in ons project zijn talentvolle kinderen die zich vaak niet bewust zijn van wat ze kunnen en een extra prikkel of stimulans nodig hebben om hun talenten en kansen volledig te benutten. In het programma Benefits for Kids werken wij met mentoren o.a. uit het bedrijfsleven die zich vrijwillig inzetten om de kinderen te begeleiden.

Ontdekken, onderzoeken en leren!

De mentor en mentee maken samen plannen voor hun uitjes om leuke, nieuwe dingen te ontdekken, onderzoeken en leren. Dit kunnen verschillende activiteiten zijn zoals een bezoek aan een voorstelling, samen cupcakes maken, een wandeling door de wijken van Rotterdam of naar een van de musea. Zo leren de kinderen een nieuwe wereld kennen en kunnen zich nog verder ontwikkelen.  Een mentor kan het verschil maken door net dat duwtje in de rug te geven om talenten te ontdekken.

Denk je erover na om jouw kind op te geven voor ons mentorprogramma? Zijn er nog andere dingen die je ons wilt vragen of is er nog iets ander dat je graag wilt weten? Aarzel niet en neem contact met ons op, wij beantwoorden graag je vragen!