Op vrijdag 18 februari jl. vond de eerste mentee bijeenkomst van 2011 plaats. Doel van de mentee bijeenkomst is inzicht krijgen als organisatie in hoe de kinderen het contact met hun mentor ervaren. Vanuit de mentoren krijgen we regelmatig input over het verloop van de match. Wij willen ook de kinderen de gelegenheid geven om in een veilige en ongedwongen setting hun ervaringen te delen met ons. De kinderen van de Prinses Julianaschool van de deelgemeente Noord zijn vrijdag 18 februari uitgenodigd om gezamenlijk hun match te bespreken.

De sfeer was positief en de kinderen hebben ons een goed beeld gegeven van wat mentoring voor hen betekend. De kinderen is ook gevraagd wat volgens hen beter en/of anders kan. Hieruit kwam vooral naar voren dat de kinderen meer zeggenschap zouden willen hebben over de inhoud van de activiteiten.

Qua invulling van de te ondernemen activiteiten stimuleren wij zoveel mogelijk dat deze gezamenlijk wordt bepaald. Voor de mentee’s ligt hier ook een kans om pro actief te zijn en duidelijk aan te geven welke activiteiten er ondernomen zouden moeten worden. Het belang van de inbreng van mentor als mentee is essentieel. Met dien verstande dat de mentee moet beseffen dat zij soms iets moeten doen wat niet meteen als zijnde “leuk” geclassificeerd kan worden teneinde iets nieuws te leren.

Een van de mentee’s gaf bijvoorbeeld aan het niet leuk te vinden om naar een museum te gaan maar heeft daardoor wel een 10 gekregen op school. Hier was hij dan toch wel weer blij mee.

Het hebben van een mentor wordt door alle kinderen als positief ervaren. Zij gunnen alle kinderen een mentor!!!!

In de loop van dit jaar zullen er nog drie mentee bijeenkomsten worden gehouden waarvan wij jullie uiteraard op de hoogte zullen houden.

bfk-footer-logo           bfg-footer-logo

Wij willen dat kinderen ontdekken waar ze goed in zijn, hun plekje vinden in de maatschappij en plezier hebben in het leren van nieuwe dingen. Daarom zien wij het als ons ideaal, en morele en sociale plicht, om hieraan een steentje bij te dragen. Kinderen zijn onze toekomstige uitvinders, trendsetters, en deskundigen. Dat is toch iets waar jij je ook voor wilt inzetten!