Over Mentoren010

De afgelopen jaren hebben we ervaren dat het hebben van een mentor kinderen met een verblijfstatus een enorme voorsprong geeft op het gebeid van integratie. Dit was genoeg reden voor Stichting BForYou om in 2017 te starten met het nieuwe mentor programma Mentoren010.

Ons doel

Wij willen dat deze meiden en jongens sneller integreren in de Rotterdamse samenleving. Doordat de mentor een extra gesprekspartner is voor zowel het kind als het gezin, ontwikkelen de ouders en andere leden van het gezin ook hun taalvaardigheid verder. Een groot bijkomend voordeel!

Het Mentor programma.

Mentoren010 is voor meiden en jongens van 6 tot en met 16 jaar met een verblijfsstatus en woonachtig in Rotterdam. Het grootste gedeelte van de tijd, zo’n 75%, richt de mentor zich op het kind. De rest van de tijd richt de mentor zich op het gezin dat een steuntje in de rug nodig heeft om hun plek te vinden in het onderwijs of op de arbeidsmarkt. Hierdoor ontwikkelen de kinderen en het gezien sneller hun taalvaardigheden en vinden beter hun plek in de samenleving.

De focuspunten van dit programma zijn:

• Kennis en informatie op een praktisch niveau met betrekking tot het school en opleidingssysteem
  • Een sociaal netwerk
  • De zelfredzaamheid en participatie in de samenleving
  • Zelfvertrouwen en tegengaan van eenzaamheid en isolatie.

Mentoren010 is op zoek naar enthousiaste en betrokken mentoren die willen meehelpen aan het motiveren van kids en kansen creëren!