Benefits for Kids en School’s cool Schiedam

Apr 19, 2017 | Algemeen

Op 9 maart 2017 is de start gegeven van Benefits for Kids en School’s cool Schiedam.

Dit in samenwerking met de gemeente Schiedam en ondersteund door Fonds Schiedam Vlaardingen en de Rabobank Foundation. We bieden twee programma’s aan:

School’s cool, een concept dat op diverse plaatsen in Nederland wordt uitgevoerd:

Doelgroep: kinderen vanuit groep 8, woonachtig in Schiedam, die de overstap naar voortgezet onderwijs maken. De mentor komt tijdens de schoolweken, gedurende 1,5 jaar, iedere week bij de leerling  thuis. Dit met als doel dat de leerling door de individuele coaching de schoolcarrière goed doorloopt en kans krijgt op betere leerresultaten.

Het programma Benefits for Kids voeren we al een aantal jaren uit in Maassluis en nu is dit programma ook voor kinderen uit Schiedam en Vlaardingen toegankelijk.  De mentor gaat hier gedurende minimaal een jaar tweemaal per maand op pad met de mentee, waarbij het doel talentontwikkeling is.

Naar nieuwsoverzicht