Mentees leren tijdens wandeling over studie Rechten

De Pro Bono commissie van de Juridische Faculteitsvereniging heeft op 20 mei een stadswandeling georganiseerd voor mentees met hun mentor of hun vader of moeder. Het doel was om de kinderen te laten kennismaken met de studie rechten.

Een bezoek aan de universiteitscampus zat er nog niet in vanwege de coronamaatregelen. Maar het was heel fijn dat de studenten hadden gekozen voor een interactieve wandeling met presentaties en een quiz in plaats van een online programma.

Bij de start kregen alle deelnemers een goodiebag met het logo van de faculteit Rechten. Bij de Erasmusbrug werd een presentatie gehouden over de stad Rotterdam. Op de Kop van Zuid volgden drie presentaties door studenten in toga. Mentees en mentoren leerden daardoor iets over de studie Rechten (bij het Gerechtsgebouw), over fiscaal recht (bij de Belastingdienst) en over het strafrecht (bij het Openbaar Ministerie).

Na de wandeling werd gezamenlijk pizza gegeten. Tijdens het eten deed iedereen enthousiast mee aan de quiz en werden goede vragen gesteld door de kinderen.

Dank aan de studenten van de Pro Bono commissie, die voor onze mentorkoppels een geslaagde en leerzame excursie hebben georganiseerd.