Op uitnodiging van onze kersverse mentor Péris Conrad, woonden we op 26 juni 2018 de Keti Koti dialoogtafel van de Politie Eenheid Rotterdam bij. Keti Koti is een jaarlijkse traditie om samen stil te staan bij het Nederlandse slavernijverleden en de hedendaagse gevolgen hiervan.

Mooi programma
Naast vrijwillige mentor bij Stichting B for You, is Péris ‘regisseur inclusie’ en actief lid van het Caribisch Netwerk binnen de politie. Vanuit zijn functie brengt hij het mentorschap graag onder de aandacht bij collega’s en andere geïnteresseerden. Daarom bood hij ons de kans om onderdeel te zijn van het mooie avondvullende programma met gesprekken over polarisatie, verbinding en acceptatie. Gesprekken die werden afgewisseld met rituelen, muziek, toespraken en een minuut stilte om stil te staan bij het slavernijverleden.

Oproep
Onze collega Michael Simons kreeg de gelegenheid om aan de het einde van de indrukwekkende bijeenkomst een oproep te doen aan de ongeveer 150 aanwezigen om mentor te worden. In zijn korte speech merkte hij op dat het aangaan van een mentortraject kan bijdragen aan de verbinding waarover tijdens deze avond werd gesproken en die wordt nagestreefd in Rotterdam. Dit leverde direct na afloop leuke reacties en gesprekken met potentiële mentoren op!

Wij zijn blij met dit waardevolle contact en danken hierbij nogmaals de Politie Eenheid Rotterdam voor de uitnodiging en hun gastvrijheid. We kijken uit naar verdere samenwerking!