Mentoren voor Girls

Jonge meiden zijn zich vaak niet bewust van hun talenten. Maar dat kun jij veranderen! Als mentor krijg je de kans een meisje te stimuleren om haar horizon te verbreden. Zo kun je net dat duwtje in de rug geven waardoor talenten worden ontdekt of geprikkeld. Op jouw beurt krijg jij de kans om ook buiten je eigen wereld te stappen en meer te leren! We zoeken niet alleen vrouwen uit het bedrijfsleven, ook als je 2e- of 3e jaars student bent aan een van de sociale of pedagogiek opleidingen kun je je aanmelden.

Wat je moet weten als mentor

Het mentorschap is een verantwoordelijke taak. Een meisje kan nu eenmaal niet aan een ieder worden toevertrouwd. Iedere potentiële mentor begint met een intakegesprek waarin wij een beter beeld van haar kunnen krijgen. Daarna volg je een training en dien je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) in.

Aan de slag als mentor

Als er aan alle voorwaarden is voldaan, gaan wij op zoek naar een mentee die goed bij je past. Er vindt een kennismakingsgesprek plaats tussen mentor, mentee, ouder(s), een medewerker van Benefits for Girls en eventueel de verwijzer. Dit is altijd een spannend, maar ontzettend leuk moment. Als er een klik is van beide kanten, kunnen jullie vanaf daar zelf alles gaan inplannen en kan het mentorschap starten! Uiteraard zorgen wij ervoor dat we voldoende mentormeetings aanbieden om alle mentoren te blijven ondersteunen.