Ouders
Als ouder wil je altijd het beste voor je kind en soms kan een ander daar heel goed bij helpen. Een mentor is niet iemand die uw rol gaat overnemen, maar iemand die vanuit een neutrale positie wil helpen talenten te ontdekken en te ontwikkelen. En helpen bij het integratieproces van uw zoon of dochter. Bij Mentoren010 werken wij met gedreven en enthousiaste vrijwilligers die uw dochter of zoon kunnen begeleiden.

Wat moet je weten als ouder?

Mentoren010 is een programma voor meiden en jongens van 6 tot 16 jaar met een verblijfsstatus.

De nieuwe taal en samenleving maken de leefwereld van deze kinderen vaak erg klein. Door een mentor aan de kinderen te koppelen, leren ze sneller de taal en de ongeschreven regels van de samenleving. Dit versnelt het integratieproces en gaat isolement en eenzaamheid tegen. Daarnaast reserveren ze ook tijd voor u en de rest van het gezin om zo de positie van het gehele gezin in de Rotterdamse samenleving te verbeteren.
Lijkt u dit interessant? Meld nu uw kind(eren) aan via onderstaand formulier.

Heeft u nog vragen? Aarzel niet en neem contact met ons op, wij beantwoorden graag al uw vragen!