Mardouk den Oudsten, stagiair CE social business Hogeschool Rotterdam, is vijf weken lang fulltime bij B for You bezig geweest met één opdracht: werf tien mannelijke mentoren.

De reden voor deze opdracht is, dat er veel jongens bij ons worden aangemeld die graag een mannelijk rolmodel willen hebben. Daartegenover staat dat het aantal vrouwen dat zich aanmeldt als mentor groter is dan het aantal mannen. Dit betekent dat er een structureel tekort is aan mannelijke mentoren.

Het lijkt dus misschien een gemakkelijke opdracht, maar schijn bedriegt.

De ervaring leert dat, als je mentoren werft, je in eerste instantie zeker achttien geïnteresseerden nodig hebt om uiteindelijk tien mentoren over te houden. Dat is ook niet gek, want mentor worden is niet niks!

Wat heeft Mardouk dan zoal gedaan in die vijf weken?
– Een presentatie aan onze ambassadeurs gegeven en hen gevraagd om hun netwerk te benaderen.
– Oproepen geplaatst op social media.
– Mensen aangesproken bij de Bitterballenborrel.
– Actief aanwezig geweest op de Beursvloer in Vlaardingen.
– Actief aanwezig geweest bij diverse netwerken.
– Een flyer ontworpen.

Daarnaast is Mardouk in gesprek gegaan met alle medewerkers van B for You om informatie en ideeën uit te wisselen. Dit gaf ons als team weer frisse energie om de uitdagingen rondom het werven van mentoren aan te gaan.

De inzet van Mardouk heeft tot nu toe geleid tot zeven geïnteresseerde mannen, waarvan er twee momenteel de training bij ons volgen om mentor te worden en één nog nadenkt over zijn eventuele mentorschap.
We zijn heel blij met deze prestatie van Mardouk en danken hem hartelijk voor zijn enorme inzet en betrokkenheid!

Als laatste vragen we aan ons netwerk:
wie kunnen we uitdagen dit resultaat te verbeteren?